söndag 20 september 2009

Nätnostalgi

Man kan göra mycket för att fördriva tiden en söndag. En sådan grej är att googla sig själv och se vad man hittar. Förutom att det finns minst en Morgan Eklund som är fotograf, en som jobbar inom socialförvaltningen i Stockholm och en som spelar schack i skåne hittade jag en hel del om mig själv.

Det mest spännande jag hittade var det här - min nästan tio år gamla första egna hemsida.

En liten inblick i mitt liv för tio år sedan - och i dåtidens (för amatörer tillgängliga) hemsidesteknologi. Tror jag gjorde den i Frontpage Express.

Där finns dessutom ett helt gäng dikter jag skrev ungefär då i mitt liv. Dikterna hade jag i i och för sig sparat på annat sätt, men ändå kul att hitta dem där. (jag ska tillägga att jag sedan länge har tappat bort alla spår av inloggningsuppgifterna till sidan, och inte har haft den kopplade mailadressen i bruk på sex-sju år, så jag kan inte ta bort den ens om jag skulle vilja)

Tiden går fort. Och jag kan se mig själv sitta där om femtio år och berätta för några ungar att jag minns när man först kunde göra sin egen hemsida, och hur det fungerade. Frågan är om de kommer att tro mig? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar