onsdag 21 oktober 2009

Spotify

Så ett inlägg som inte handlar om Sverigedemokraterna, även om tanken på måndagens debattartikel och det som ligger bakom den fortfarande väcker känslor bara jag tänker på det...

För några veckor sedan tog jag tag i något jag funderat länge på, och bestämde mig för att testa Spotify. Tanken bakom är väldigt schysst - gör musik lätt tillgänglig på Internet, men på ett sätt som gör att musikbranschen inte fullständigt dräneras på intäkter och försörjningsmöjligheter. Det är säkert inte perfekt, och jag har hört att artisterna får rätt lite i slutänden. Men grundkonceptet tror jag håller, och är något för framtiden. Musik kommer att distribueras via nätet, och skivbolagen kommer att ha valet att omvandlas eller dö. Svårare än så tror jag inte att det är.

Om någon som känner mig är intresserad av vad jag lyssnar mest på har jag en favoritlista jag ständigt bygger på som ni som har spotify kan lyssna på genom länken http://open.spotify.com/user/morganeklund/playlist/10oGVEl1QWRvT15GzGJ5TH

1 kommentar:

  1. Bra spel-lista!
    Jag älskar Melissa Horn, fantastisk sångerska!
    Vi ses nästa vecka!

    Kaisa

    SvaraRadera