torsdag 8 oktober 2009

Skrämmande

Under kvällens läsning ser jag två exempel när borgerliga riksdagsledamöter i motioner vill gå in och nagga på (och rentav inskränka) religions- respektive pressfriheten.

Teresa skriver om det ena här. Expressen om det andra här. Jag väljer Expressens skildring eftersom det fanns ett intressant urklipp ur motionen där - att TV4 ofta ger en annan bild av samma politiska händelse än SVT. Jag är för min egen del inte helt säker på att den enda rimliga tolkningen är att SVT ger en vänstervriden bild...

Sammantaget ger exemplen på motioner en lite ruggig bild. Jag är väl medveten om att det absoluta flertalet borgerliga riksdagsledamöter inte stödjer sådana här förslag, men det räcker med att några gör det att jag ska bli nervös. Jag hoppas att fler borgare tar avstånd från sådant här - om de inte gör det har vi ett lite större problem i samhället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar