tisdag 27 oktober 2009

Intensiv period

Bloggar inte riktigt så ofta som jag vill just nu. Det beror mest på att jag helt enkelt har väldigt mycket att göra, och när jag väl har en ledig stund vid datorn blir det avkoppling och musiklyssnande som gäller. Några exempel på vad som gör att det är mycket just nu:

Budgettider. Nästan klar med finansplaneförslaget för (S) i landstinget på jobbet. Har tagit lite tid. Dessutom var det budgetdebatt för Norrköpings kommun i kommunfullmäktige igår, och jag höll ett inlägg som gick hyggligt (tror jag) men också krävde en del förberedelsetid. Kul och intressant var det hur som helst - och viktigt. Skillnaderna mellan förslagen var ovanligt stora, och det som satte skola, vård, omsorg och arbetslöshetsbekämpning i centrum vann. Det är jag glad för.

Handlingsprogramstider: Håller just nu på och är sekreterare i och åt arbetsgruppen som tar fram ett förslag till regionalpolitiskt program (tänk alla regionala frågor utom sjukvård) för socialdemokraterna i Östergötland. Skrivandet tar en del tid, men är riktigt roligt också.

Partikongresstider: torsdag morgon till söndag tillbringas i Stockholm och mestadels på Älvsjömässan som hjälpreda åt den östgötska delegationen på den socialdemokratiska partikongressen. Ska bli jättekul och intressant. Jag har aldrig varit på en stor, ordinarie partikongress förut. Kongressen är viktig, och kommer förhoppningsvis att vara ett bra startskott på en lång valrörelse som slutar i en valseger och en statsminister som heter Sahlin i efternamn.

Sen är det lite till så klart, men det är mest det vanliga. Och om någon oroar sig så är det ingen fara - så länge man tycker det är roligt funkar det här tempot rätt bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar