onsdag 18 november 2009

Vardagslyx

Idag var jag hemma innan fem - utan något som helst kvällsmöte eller liknande. Efter en dryg månad som varit en av de mest arbetssamma perioderna på året känns det väldigt skönt. Gick en sväng på stan och bunkrade upp vinförrådet, och jag gick dessutom förbi lokala köttbutiken på vägen hem. för en halvtimme sen avnöjt jag en härlig middag med lammkotletter och sallad. Om ett litet tag ska jag unna mig lite citronglass jag haft i frysen ett tag. Allt som allt, en lugn och skön kväll

Jag är dessutom ledig i helgen. Det enda "måstet" är en timme på stan med partiet jag lovat ställa upp på. Kombinera det med en avslappnad fest på lördagskvällen, lite enklare städsysslor och en vanlig tvätt så blir det en väldigt bra och lugn helg. Det gäller att uppskatta vardagens små lyxigheter. (även om just helgerna ser väldigt bra ut resten av året för mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar