torsdag 19 november 2009

Lite nyhetskommenterar såhär en torsdagskväll...

Jag har framåt kvällen läst tre intressanta nyheter, av lite olika dignitet.

För det första har EUs ledare valt en kvinnlig sosse till ny "utrikesminister". Det är faktiskt bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Läser dessutom på Facebook att Åsa Westlund, som ju har betydligt större personkännedom i sammanhanget än vad jag har, är nöjd vilket också inger förtroende. Skulle nog vilja tippa att detta är ett resultat av bra europeiskt partisamarbete.

För det andra verkar (M) i Vellinge ha gjort en 180-graders sväng i flyktingfrågan. Undrar vem som hotade dem med vad?

För det tredje verkar morgondagens Idolfinal bli intressant. För varje vecka som går blir Mariette mer och mer min favorit. Ska bli intressant att se hur det blir.

Och ja, det är tankar av varierande karaktär och dignitet som rör sig i mitt huvud en torsdagskväll ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar