måndag 16 november 2009

Tackar för förtroendet

Tidigare ikväll fastslogs Socialdemokraterna i Norrköpings kommunfullmäktigelistor. (det är två listor men med fyra gemensamma toppnamn). Lars Stjernkvist toppar och är kandidat till posten som kommunstyrelsens ordförande, och vi har ett starkt lag med Eva Andersson och Olle Johansson som kommunalrådskandidater i övrigt.

Jag fick det stora förtroendet att stå på plats nummer nio på den ena listan (alltså delad 13/14 plats allt som allt), vilket känns väldigt ansvarsfullt och kul. Jag hoppas göra skäl för förtroendet i valrörelsen och under nästa mandatperiod.

Kan också notera att om jag räknat rätt så uppfyller listorna på pricken (varken mer eller mindre) partikongressens beslut om 25% under 35 på valbar plats både på ordinarie- och ersättarplats vid oförändrat valresultat.

I övrigt spikade vi vårt program inför valet, godkände förslaget till verksamhetsplan och inte minst mitt första budgetförslag som kassör för Socialdemokraterna i Norrköping.

En kommentar om något helt annat: tyvärr har några goda vänner till mig råkat ut för sms-trakasserier. Teresa skriver om det på sin blogg. Det är sjukt och otrevligt när sådant här händer. Även om det nog tyvärr är osannolikt hoppas jag att polisen hittar den skyldiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar