lördag 14 november 2009

Lång dag med listor och annat

För sisådär två timmar sedan i skrivande stund kom jag hem från en lång dag på partidistriktets valkongress, där fokus låg på riksdagslistan. Jag tänker faktiskt inte kommentera större delen av den - det har andra gjort och kommer att göra igen. Jag kan bara konstatera att vi inom vårt parti har många goda företrädare - så många att vi får konflikter om flera positioner, men helt slipper göra som andra partier gör i flera kommuner och anononsera efter nya politiker till våra listor i lokaltidningarna.

En liten sak angående listan bara: Något utanför den mest omdiskuterade delen står två lysande politiker och goda vänner, en kollega på jobbet och en i min nämnd. Även om de inte kommer att komma in i riksdagen detta val (oväntade kryssframgångar oräknat) så är jag helt övertygad om att de båda har en ljus framtid för sig inom politiken, helt på egna meriter. Jag pratar givetvis om 12an Ellen Oskarsson och 14 Teresa Carvalho. Grattis till era platser! (och grattis alla andra med för den delen. Men dessa två känns lite mer personliga).

Jag är just nu ganska trött i huvudet och kroppen, delvis efter dagen men också på grund av en förkylning som suttit i någon vecka. Tänker dock sova läääänge i natt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar