onsdag 14 april 2010

Fullmäktigekandidat



här ser ni ett litet försök till en "kandidatknapp" för mig. Jag kandiderar ju trots allt tilll kommunfullmäktige, och har fått det stora förtroendet att stå som nummer nio på en av två listor. Med några delade förstanamn är jag i praktiken på delad trettondeplats för socialdemokraterna till kommunfullmäktige i Norrköping, vilket är ett enormt förtroende. Jag hoppas att jag kan förvalta det väl.

Mitt jobb gör ju dock att jag kommer att ägna betydligt mer tid åt att hjälpa andra kandidater, framför allt till landstinget men i viss mån också till kommun och riksdag, än åt att driva mig själv. Det är fullt naturligt. Men några inslag kommer ni att få se här på bloggen.

Jag hoppas att jag kan fortsätta att försöka göra skillnad i Norrköpings kommunfullmäktige, för en kommun som satsar på utbildning, i skolan men också utanför. Jag tycker att vi behöver satsa mer på folkbildningen, till exempel. Jag tror att den kan göra stor skillnad för många norrköpingsbor. Även kulturen i övrigt är något som är viktigt, spelar roll och behöver utvecklas. Well, fler inspel kommer fram till valet. Det är ett vallöfte, eller kanske inför-vallöfte jag lovar ge helt själv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar