tisdag 11 maj 2010

Spännande nytt förtroende

Om inget oväntat händer så kommer jag på Östgötatrafikens bolagsstämma att bli invald som ersättare i styrelsen. Jag är tacksam för förtroendet från mina partikamrater att bli föreslagen, och ser fram emot att jobba med styrelsen, framför allt med Jörgen och Stina som också är S-kandidater

Att sitta i ett bolag är ju lite annorlunda från andra politiska uppdrag, vilket också ska bli spännande. Det har jag inte gjort förut. Däremot tar jag ju med mig bland annat nio års kommunpolitisk erfarenhet, dryga två års erfarenhet som politisk sekreterare i landstinget, och dessutom ett gäng med år som kollektivtrafikresenär och pendlare med både Östgötatrafiken, SJ, och Campusbussen. Inte minst det kundperspektivet tror jag kan vara nyttigt.

Spännande ska det bli i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar