onsdag 9 december 2009

Vaccinerad

Jag försöker i allmänhet att vara konsekvent. Säger jag att jag ska göra en sak gör jag den också. Efter alla uppmaningar till vaccination, både här och på flera vänners statusrader på facebook när myter från massmedia dykt upp som argument mot att göra det, har jag nu varit och vaccinerat mig. På Sandbyhovs vårdcentral var det välorganiserat och effektivt. De papper man behövde fylla i direkt när man kom in, tydlig instruktion från väntande personal och bra logistik. Jag kom in ungefär tio-kvart över fem, strax innan många som gissningsvis kom direkt från jobbet började anlända. Då ökade personalen från två till fyra vaccinationslinjer, och åtminstone när jag gick var inte köerna mer än högst sex-sju personer till varje trots stadig påfyllnad av människor. Det hela sköttes välorganiserat och bra. Ungefär tio minuter efter ankomst var det min tur, och strax var det klart och jag var därifrån.

Jag kan tillägga att en dryg timme efter "sticket" känner jag inga värre biverkningar än en lätt ömhet precis runt där jag fick sprutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar