onsdag 16 december 2009

Snö

Jag är i grund och botten en sommarmänniska. Kyla är inte min grej, även om jag kan stå ut med det. (fördelen med att inte vara jättesmal är ju att man har lite underhudsfett som skyddar mot kyla). Mörkret är också minst lika jobbigt och uttröttande. Om jag har råd när jag blir pensionär kan jag mycket väl tänka mig att tillbringa delar av vintrarna på ljusare och varmare breddgrader.

Men när det nu väl är vinter så ska det vara snö. Dels för att det bara hör till, men också för att det blir ljust och fint. Det förbättrar humöret tillräckligt mycket på marginalen för att den sista trevande arbetsveckan innan jul och ledighet ska kännas överkomlig. Jag tycker om att snön nu har kommit! (även om jag kanske inte tyckte om det fullt lika mycket på tågperrongen i morse när snön yrde och tåget var tio minuter sent, men det är en annan historia)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar