lördag 4 juli 2009

Semester!

Nu är det äntligen semesterdags. En bekant uttryckte det en gång, att man längtar till yrkeslivet så att man kan få vara ledig på riktigt ;-) Samtidigt vet jag att det är förmånligt -många i min ålder får vara glada om man har en kortare projektanställning. En längre anställning med fem veckor semester känns, trots att det är fjärde året i mitt liv, fortfarande rätt lyxigt.

Sov drygt nio timmar i natt, efter en trevlig kväll på innergården igår då jag umgicks med ett gäng av grannarna. Kan återigen konstatera att det var en rätt bra idé att flytta hit för ett drygt år sen - på förra stället jag bodde kände jag egentligen inte nån, och småpratade bara meden av grannarna. Och det trots att jag bodde där i fem år.

Nåja, nu är det dags för en precis lagom försenad lunch. Eller vadå försenad förresten? Dags att sluta tänka i dagsscheman ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar